Jag är utbildad inom olika yogaformer och varje form har sina guldkorn. I mina workshops och kurser har jag valt att använda mig utav just de guldkornen. Vi flödar, vi hittar ett lugnare tempo och vi släpper taget. 

YOGAKURS

Se aktuella kursdatum här

Gravidyoga

Vi använder oss utav mjuka flödande och stillsamma yogapositioner. Vi blandar styrka, rörelser, andning och avslappning. Fokus på att känna in rörelser, sakta ner, lyssna in vad din kropp behöver och anpassa där det behövs.

Du kan börja när som helst under graviditeten och hålla på fram tills den dagen man föder. Kursen och positionerna är anpassade efter att magen växer

  • Andning
  • Hållning
  • Rörelse
  • Energi

Se aktuella kursdatum här

Mjuk Ashtanga

Vi utforskar den dynamiska yogaformen Ashtanga vinyasa på ett mjukt och stillsamt sätt.  Positionerna vävs samman i en fast sekvens av rörelser och andetag. Ashtangan hjälper oss att bygga balansen mellan styrka, smidighet och sinnet.

SeniorYoga

YOGA FÖR SENIORER

Yoga efter dina förutsättningar. Yoga kan utövas stående, sittande på en stol och liggande.

Utifrån mjuka rörelser skapar vi rörlighet, styrka och balans med utgångspunkt i varje individs förutsättning. 

Yoga och rörelseterpi

Här blandar vi yogans fantastiska rörelser med min kunskap som rörelseterapeut och skapar bästa förutsättningar för kroppens självläkning, så att du ska få ett friare rörelsemönster.

YOGAWORKSHOP

Se aktuella datum här

Lymfsystemet- en del av helheten
I workshopen kommer vi att utöva yoga- och andningsövningar som stimulerar ditt lymfsystem och så klart egenvården
Kraften i våra andetag

Hur vi andas påverkar vårt nervsystem, vår emotionella/psykiska balans och fysiologiskt alla kemiska och cirkulatoriska processer.

Yoga och rörelseterpi

Här blandar vi yogans fantastiska rörelser med min kunskap som rörelseterapeut och skapar bästa förutsättningar för kroppens självläkning, så att du ska få ett friare rörelsemönster.

Yoga med Marie Vorrei

MER OM DE YOGAFORMER JAG UTÖVAR

Hatha

Hatha är en fysisk yogaform som praktiseras i ett lugnare tempo. Positionerna hålls lite längre än i många mer flödande former av yoga. 

Vinyasa

Med dynamiska flöden synkroniseras andning och rörelser mellan olika positioner i detta sätt att praktisera yoga. 

Ashtanga

Ashtanga är en dynamisk yogaform där positionerna vävs samman i en fast sekvens av rörelser och andetag. Syftet är att öka medvetenheten, förmågan till närvaro i nuet och att skapa ultimat balans mellan styrka och rörlighet.

Yin Yoga

Yin Yoga ger stillhet och medveten närvaro i passiva positioner med en lätt, mjuk stretch. 

Yoga Nidra

Yoga Nidra är en guide till djup avkoppling, ett utforskande av olika medvetandetillstånd, mellan sömn och vakenhet. 

Pranayama & meditation

Andningstekniker

Yinmetoden & YinMyo Release

YinMyo-Release är en specifik form av myofascial release som har utformats specifikt för yinyogapraktiken. Syftet är att lösgöra spänningar lokalt för att påverka hela kroppen.